صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / خواص سوره نور برای حاجت، مرده، ازدواج و فضیلت و معجزات آن

خواص سوره نور برای حاجت، مرده، ازدواج و فضیلت و معجزات آن

سوره نور بیست و چهارمین سوره قرآن است که از سوره‌های مدنی می باشد و در جزء 18 کتاب قرآن قرار دارد، در این مطلب از سلام دنیا درباره خواص سوره نور چیست، بهترین زمان خواندن سوره نور، خواص سوره نور برای حاجت، خواص سوره نور برای مرده، خواص سوره نور برای رزق و روزی، خواص سوره نور برای ازدواج، خواص سوره نور برای زنان، خواندن 7 بار سوره نور، خواص آیه 5 سوره نور، خواص آیه 35 سوره نور، معجزات سوره نور، فضلیت سوره نور صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

خواص سوره نور چیست

خواندن سوره نور از برکات بسیاری همراه است، در خصوص یکی از خواص آن پیامبر اسلام (ص) فرموده اند که: ” اگر فردی سوره نور را نوشته و در تشک خواب كه بر روی آن می خوابد، قرار دهد تا وقتی كه این نوشته در آن وجود دارد، دچار احتلام نمی شود و اگر آن را نوشته و با آب زمزم شسته و بنوشد، قدرت جماع از او زایل می شود.”

همچنین مرحوم كفعمی در مصباح خود نگاشته است که: ” اگر سوره نور را در طشت بنویسند و آن را با آب بشویند و حیوان بیمار از آن بنوشد و كمی از آن آب بر حیوان بپاشند بهبود می یابد.” همچنین اگر به دنبال شخصی هستید که متواری است می توانید آیه 40 این سوره را بخوانید. با خواندن و نوشتن آیه 35 سوره نور در کاغذ و شستن آن در آبی که با چشم خود را شستشو دهید تاریكی و ضعف چشم را از بین می برد.


حتما بخوانید: خواص سوره ملک برای حاجت


بهترین زمان خواندن سوره نور

خواندن آیات قرآن در هر زمانی خواص خاص خود را دارد اما چه نیکو که روز خود را با خواندن قرآن آغاز کرده و با تلاوت قرآن به پایان برسانیم.

خواص سوره نور برای حاجت

از خواص سوره نور در خصوص گرفتن حاجت آمده است که خواندن سوره نور و مخصوصا آیه نور (آیه 35) با خلوص نیت به خواست خداوند انشاءالله خواهند رسید.

خواص سوره نور

خواص سوره نور برای مرده

خواندن سوره نور بر مزار رفتگان و به نیت اموات بسیار توصیه شده است، زیرا سبب ارامش و بخشش اموات می شود، با قرائت هر آیه از سوره نور و هدیه به اموات به گشایش در کار آنها و ایجاد برکت برایشان خواهد شد. آمده است که در صورت کمز زمان حتی شده یک یا چند آیه به نیت درگذشتگان خوانده شود ثواب و برکت آن به روح اموات خواهد رسید.

خواص سوره نور برای رزق و روزی

اگر 256 با بعد از نماز عشاء آیه نور (آیه 35) رد بخوانید رزق و روزیتان افزایش می یابد و با معنویت حقیقی خواهید رسید.


حتما بخوانید: سوره و دعای رزق و روزی و گشایش کار از امامان


خواص سوره نور برای ازدواج

به طور مستقیم عنوان نشده است که خواندن سوره نور در امر ازدواج موثر می باشد و یا تسهیل می کند، اما آمده است که سوره نور را خوانده و تا زمان ازدواج همراه خود داشته باشید، قرائت قرآن به هر نحوی مورد استجابت حاجات خواهد شد و از آنجایی که در سوره نور به امر ازدواج بسیار سفارش شده است بسیار نیکوست که با خواندن سوره نور از خداوند همراهی مناسب تا آخر عمر بخواهید.

خواص سوره نور برای زنان

در خصوص خواص سوره نور برای زنان آمده است که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرموده اند که: ” یکی از حقوق دختر بر پدر آن است که سوره نور را به او تعلیم دهد.” همچنین امام علی ( ع) نیز در همین خصوص فرموده اند که: “سوره نور را به زنانتان بیاموزید که در آن موعظه ها و پندهای نیکویی است.”

خواص سوره نور

خواندن 7 بار سوره نور

در “سوره نور ” هفت مرتبه کلمه ” نور ” عنوان شده است، که آیه نور نیز با کلمه “الله” آغاز شده است که در کلمه نور پنج مرتبه در آن قرائت می شود.

خواص آیه 5 سوره نور

در آیه 5 سوره نور درباره باز بودن راه توبه براى همگان عنوان شده است و اینکه در دين الهى، حتّى گنهكاران به بن بست نمى‌رسند. خواندن آیه 5 امید را در دل گنهکاران زنده می کند و آنها را به زندگی درست و بی خطا دعوت می کند و از مهربانی خداوند رحیم می گوید.

خواص آیه 35 سوره نور

در خصوص خواص آیه 35 سوره نور که به “آیه نور ” شهرت دارد آمده است که از عبد الله عباس نقل شده است: “هر کس آیۀ نور را بسیار بخواند روشنایی چشم او محفوظ ماند”

  • همچنین”اگر کسی درد چشم دارد آیه نور را تا “نور علی نور” بر چشم بخواند و هر روز صبح سه مرتبه بر این کار را انجام دهد به مرور درد چشم او از بین می رود”
  • اگر قبل از خواب شب آیه 35 را با خلوص نیت و حضور قلب قرائت کنید و عدد “الله” آن را 66 مرتبه بگویید خوابهای شیرین به سراغتان می آید.
  • هر گاه اولین روز ماه به جمعه بیفتد، برای پانزده روز متوالی 256 مرتبه ختم آیۀ نور را قرائت کنید و از روز شانزدهم به بعد به عدد نور (256) جمله “لااله الاالله” را عنوان کند تا آخرین روز ماه جهت کفایت امور مهم کبریت احمر است.
  • از دیگر خواص خواندن آیه نور این است که 40 روز به عدد نور بین اذان صبح تا طلوع آفتاب “ختم آیۀ نور تا “بکل شیء علیم” را انجاب دهد باشد که سعادت دیدار امام غایب امام زمان (ع)، بر او برسد.
  • برای رسیدن به معنویت و رزق فراوان به عدد 256 ختم آیه نور را بعد از نماز عشا انجام دهد‌ همچنین جهت امور مهم در خلوت بعد از هر نماز 1000 مرتبه نام “الله” را آورده و 50 مرتبه آیۀ نور را قرائت کند و در طول روز نیز باید روزی 10000 مرتبه قرائت کند.

حتما بخوانید: طریقه ختم سوره مریم برای ازدواج و بارداری


برای انجام ختم ” آیه نور” به جهت کشف علوم الهیه و افاضات خاصه خداوند در اربعین اول 14 مرتبه صلوات بفرستد به حضور قلب که گویا در خدمت بزرگان دین چون پیامبر و اهل بیتش (ع) است و با ادب و خضوع و خشوع، سر برهنه نموده در زیر آسمان بی سقف چهارده مرتبه “آیه نور” را قرائت کند و بعد از آن چهل و یک مرتبه نیز صلوات بفرستد.

خواص سوره نور

معجزات سوره نور

به نقل از عبدالله‌بن‌جندب آمده است که: نامه‌ای به امام رضا نوشته و از حضرت پیرامون آیه: أَللهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ … پرسیدم؛ امام (اینگونه پاسخم را فرمود: «این آیه در شأن ما اهل بیت نازل شده و خداوند برای ما [در این آیه] مثال زده است و علم مرگ و میرها و مصیبت‌ها، علم اسباب غیب و اینکه چه کسانی بر دین اسلام به دنیا آمده و از دنیا می‌روند، نزد ما اهل بیت است؛ و هیچ گروه و دسته‌ای که تعداد زیادی را گمراه کرده یا هدایت نماید، نیست مگر اینکه ما جهت‌دهنده، پیشوا و پیروانش را تا روز قیامت می‌شناسیم».

صالح‌بن‌سهل همدانی نیز در خصوص آیه نور می گوید: از امام صادق (ع) شنیدم که درباره: اللهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاهٍ می‌فرمود: «مِشْکَاهٍ؛ فاطمه (است؛ فِیهَا مِصْبَاحٌ؛ مصباح حسن و حسین هستند. فِی زُجَاجَهٍ الزُّجَاجَهُ کَأَنَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ؛ گویی فاطمه ستاره‌ای درخشان در بین زنان زمین است، یُوقَدُ مِن شَجَرَهٍ مُّبَارَکَهٍ؛ از شجره ابراهیم نور می‌گیرد و برافروخته می‌شود. لَّا شَرْقِیَّهٍ وَ لَا غَرْبِیَّهٍ؛ یعنی نه یهودی است و نه مسیحی است، یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیءُ؛ نزدیک است که چشمه‌های علم از آن بجوشد. وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَی نُورٍ مراد از نورٌ علی نُورٍ، امامی بعد از امامی دیگر است، یَهْدِی اللهُ لِنُورِهِ مَن یَشَاء یعنی خداوند به‌سوی ائمّه هدایت می‌کند؛ هرکس را که بخواهد او را وارد نور ولایت آن‌ها می‌گرداند؛ یَضْرِبُ اللهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَ اللهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ.

فضلیت سوره نور

از پیامبر اکرم (ص) در خصوص فضیلت های سوره مبارکه نور نقل شده است : “هر که سوره نور را بخواند، خداوند ده حسنه به او می دهد، به اندازه اجر همۀ مؤمنان گذشته و آینده”. همچنین حضرت على(ع) فرمود: «… به زنانتان سوره‏ نور را بیاموزید که در آن پندها است.»

امام صادق (ع) نیز درباره فضیلت سوره مبارکه نور فرمودند: “مال و عورت خود را به خواندن سورۀ نور حفظ کنید و زنان خود را به وسیلۀ آن در حصار عفت قرار دهید؛ زیرا کسی که این سوره را در شب و روز بخواند هیچ یک از خانواده اش هرگز زنا نمی کند تا بمیرد. در وقت مردن هفتاد هزار ملک تا کنار قبر او را تشییع و برای او دعا و استغفار می کنند تا وارد قبر شود”.

سخن آخر

سوره های قرآن را با معانی آنها بخوانید تا از کلام خداوند در زندگی خود بهره بگیرید، سوره مبارکه النور برکات فروانی دارد که با خواندنش شامل حال همه خواهد شد انشاءالله.


مطالب مرتبط:

فضیلت و خواص سوره طه برای ازدواج، محبت و حاجت

خواص سوره الرحمن برای حاجت و ازدواج

مطالب مرتبط