صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / فضیلت و خواص سوره ذاریات برای حاجت، ازدواج، اموات، شغل و ثروت

فضیلت و خواص سوره ذاریات برای حاجت، ازدواج، اموات، شغل و ثروت

قرآن معجزه الهی است و در آن به سخنانی اشاره شده است که نه تنها نشانگر راه صحیح زندگی هستند بلکه اثرات معنوی زیادی بر زندگی ما دارد. سوره‌ی مبارکه ذاریات سوره ای است که در آن به ‌بادهای پراکنده‌کننده (ذاریات) یا به ‌فرشتگان دارای این صفت قسم خورده شده است. با خواندن این سوره قرآن اثرات آن در زندگی خود را مشاهده کنید. فضیلت های سوره ذاریات و همچنین خواص سوره ذاریات برای ازدواج، اموات، حاجت، شغل، بارداری، ثروت و رزق و روزی را در این مطلب سلام دنیا بخوانید.

سوره ذاریات چند آیه دارد

سوره ذاریات ٦٠ آیه دارد.

خواص سوره ذاریات برای ازدواج

اگر دختر و پسری که قصد ازدواج دارد آیه «49 سوره ذاریات» را بنویسد و برگردن بیاندازند به لطف خداوند به زودی در کار آنها کارگشایی پدید می آید و ازدواج می کنند. این آیه:

«وَ مِنْ کُلِّ شَیْءٍ خَلَقْنَا زَوْجَیْنِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ»

«و از هر چیزى دو گونه [یعنى نر و ماده] آفریدیم امید که شما عبرت گیرید»


حتما بخوانید: طریقه ختم سوره مریم برای ازدواج


نکته که باید در مورد این آیه توجه کنید این است که، منظور از کلمه زوج در آیه مِنْ کُلِّ شَیْ‏ءٍ در برگیرنده همه اشیاء عالم است. چون خداوند همه مخلوقات را بصورت زوج آفریده است، پس دختران و پسران باید توجه کنند که به قرینه ” لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ‏” هم گفتار و هم رفتار آنها باید گواه به وحدانیت و توحید خداوند بدهد و و در همه حال چه رفتارها و چه گفتارها فقط خداوند را در نظر بگیرند. و به خاطر داشته باشند که دوگانگی از ویژگیهای مخلوقات خداوند است.

خواص سوره ذاریات برای ازدواج

خواص سوره ذاریات برای حاجت

خواندن سوره ذاریات و یا چله ی سوره ذاریات برای حاجت روایی بسیار مجرب است.

خواص سوره ذاریات برای اموات

خواندن سوره ذاریات برای اموات باعث می شود که نوری در قبر او بیافریند که تا روز قیامت قبر او نورانی شود.


حتما بخوانید: خواص سوره ملک برای حاجت و اموات 


خواص سوره ذاریات برای ثروت

مرحوم سید محمد خامنه ای تبریزی نقل می کند: تلاوت هر روز سوره ذاریات موجب افزایش ثروت می‌ شود. در جایی دیگر گفته شد که اگر هر کس این سوره را حداقل یک‌بار در هر روز تلاوت کند، ثروت حلال از جایی که فکرش را هم نمی کند به او می رساند.

خواص سوره ذاریات برای ثروت

خواص سوره ذاریات در بارداری

در صورتی که زن بارداریی که زایمان سختی دارد سوره ذاریات برخود ببندند زایمان او به راحتی انجام می شود. همچنین از پیامبراکرم صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده است: اگر به زن بارداری که سخت زایمان می کند سوره ذاریات را بیاویزند به زودی وضع حمل می کند.

خواص سوره ذاریات برای رزق

شیخ صدوق از حضرت امام صادق(ع) نقل شده است: اگر هر کس در وقت روز یا وقت شب سوره‌ی ذاریات را تلاوت کند خـداوند رزق و روزی او را فراخ و برکت دهد.

خواص سوره ذاریات برای رزق

چله ی سوره ذاریات 

چله ختم سوره ذاریات یکی از قدرتمند ترین و مجرب ترین چله ی حاجت روایی و بخت گشایی و ازدواج و رزق و روزی است.

سوره ذاریات و مزمل برای شغل

 خواندن هر روز سوره ذاریات به همراه سوره های طلاق، مزمل و الم نشرح برای شغل مجرب است، طوری که با خواندن آن بطرز شگفت آوری باعث پیدا کردن و موفقیت در زمینه شغل می شود. این ختم از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورتی که در روز خواندن این ختم را فراموش کرده اید باید آن را در زمان شب به جا بیاورید.


حتما بخوانید: سوره و دعای رزق و روزی و گشایش کار


فضیلت سوره ذاریات

  • از رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم نقل شده است: اگر کسی سوره ذاریات را تلاوت کند ده برابر بادهایی که در دنیا وزیده می شود به به او ده پاداش داده می شود.
  • از امام صادق علیه السلام روایت شده: اگر کسی سوره ذاریات را تلاوت کند چراغی درخشان باعث نورانی شدن او در قبر می شود.
  • در روایت دیگری از امام صادق ع آمده است: فردی که سوره ذاریات را تلاوت می کند خداوند در اصلاح امور معیشت به او کمک می کند و او روزی فراوان نصیب او می شود.

ختم سوره ذاریات

ختم هر روز سوره والذاريات به طور مداوم نقش به سزایی در توسعه رزق دارد به شرط اينكه يك روز فراموش نشود و اگر شد قضا آن را به جا بیاورد.

ختم سوره ذاریات

سخن پایانی:

قرآن معجزه الهی است با قرائت سوره هایی نظیر ذاریات خواص و برکات آن را وارد زندگی خود کنید.


مقالات مرتبط:

متن زیارت آل یاسین با ترجمه و خواص آن

فواید خواندن آیت الکرسی برای حاجت

مطالب مرتبط